- Els vehicles s’incorporen a les línies e15.1 i e15.2, que uneixen Vilanova i la Geltrú amb Barcelona, i permetran millorar la capacitat en hores punta, doblar el servei de la e15.2 i ampliar serveis els caps de setmana.
- Tenen 59 places i estan equipats amb les darreres tecnologies en seguretat, sostenibilitat i comoditat.
- Els nous autocars s’han presentat avui a Vilanova i la Geltrú, amb la presència de l’alcalde de la ciutat, la directora general de Transports de la Generalitat i la direcció de Grup Plana.
BusGarraf, del Grup Plana, ha presentat avui a Vilanova i la Geltrú 4 nous autocars que s’han incorporat al servei de bus exprés entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona, a través de les línies e15.1 i e15.2.
Aquest reforç respon a l’alta demanda entre el Garraf i la capital catalana i permetrà millorar la freqüència i capacitat del servei, especialment en hores punta i caps de setmana.
Els vehicles, del model Irizar i6 amb xassís Scania, tenen 59 seients, estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i disposen d’una plataforma elevadora per facilitar-ne l’accés. Estan equipats amb les últimes tecnologies en seguretat —com frenada d’emergència, control de creuer, sistemes d’alerta de canvi de carril, etc.-, i ofereixen un alt confort per als passatgers.
En l’àmbit de sostenibilitat, tots compleixen amb la normativa Euro 6e, la més exigent actualment pel que fa a emissions contaminants. Incorporen motors d’altes prestacions que funcionen a baixes revolucions per reduir el consum de combustible i millorar l’eficiència energètica.
En la presentació d’aquesta tarda, l’alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, ha destacat que s’hagi pogut activar l’augment del servei que ja feia mesos que es reivindicava i ha agraït “l’esforç tant de la Generalitat com de Plana per donar resposta a l’augment de la demanda i per aconseguir un transport públic eficient i eficaç”. També ha destacat que s’hagi pogut avançar l’ampliació d’aquest servei, que inicialment estava prevista per al mes de setembre.
La directora general de transports i mobilitat, Susi López, ha remarcat que la inversió que s’ha fet en aquesta línia, és “l’increment d’inversió més important de servei que estem fent a Catalunya en millores de transport públic, i que és especialment significatiu en un context sense pressupostos”.
El president de Grup Plana, Josep Albert Vallcorba, ha destacat l’esforç que s’ha fet els últims anys per augmentar el servei i la resposta que sempre hi ha hagut per part dels usuaris, i ha posat en valor el recorregut d’aquestes línies: “ofereixen connexions a diferents punts de Barcelona, que són estratègics per a les persones, tant per anar a centres de formació, com a la feina o a qualsevol altra necessitat”.
Increment de freqüències i millor servei en els serveis exprés e15.1 i e15.2
L’últim any, el nombre de passatgers de la línia e15.1 ha passat de 280.695 fins al juny als 390.454 d’aquest primer semestre de l’any, un augment d’un 39%. En la línia e15.2 l’augment de gener a juny ha estat del 32%, de 113.000 a 178.000 passatgers
Des d’aquest dilluns 30 de juny, la línia e15.2 compta amb 12 noves expedicions per sentit entre setmana, arribant a 30 circulacions diàries, gairebé el doble que en l’actualitat. A primera hora del matí, hi ha autocars cada 10 minuts.
D’altra banda, l’Exprés.cat e15.1, que també uneix les dues ciutats entrant per la Gran Via a Barcelona, compta també amb un vehicle de reforç addicional per la sortida de les 7.15 des de Vilanova fins a la plaça Espanya de Barcelona que desdobla la que va fins a la Gran Via. D’aquesta manera, les circulacions que surten de la capital del Garraf a les 6,30, 6,45, 7,00 i 7,15 h disposen ja totes elles de dues expedicions paral·leles: una fins a la plaça Espanya i l’altra fins a Gran Via 588.
Millores també el cap de setmana
Els caps de setmana, la línia regular que enllaça el Garraf i Barcelona es dividirà en dues rutes per donar resposta a l’alta demanda, i escurçar la durada del trajecte. Hi haurà un autobús que farà el trajecte entre Vilanova, les Roquetes, l’aeroport, Bellvitge i Barcelona, i un altre que farà el trajecte Rocamar, Sitges, Sant Pere de Ribes, aeroport, Bellvitge i Barcelona.
Cada ruta disposarà de setze viatges per sentit els dissabtes, diumenges i dies festius, des de les 5,25 des de Vilanova i 5,50 des de Sant Pere de Ribes- Sitges i de tornada fins a les 22,05 de Barcelona – Vilanova i fins les 22,30 hores de Barcelona – Sant Pere de Ribes -Sitges.
D’aquesta manera, a més de doblar-se la capacitat dels dissabtes i quadruplicar-se la dels diumenges i festius, s’escurça la durada del trajecte, que serà de 65 minuts des de l’estació de Vilanova i la Geltrú i fins l’aeroport i d’una hora i 40 minuts des de l’estació de Vilanova i la Geltrú fins a la final del recorregut (Gran Via).
